ارشد زیست شناسی جانوری

سلام به همه عاشقای جانوران کوچک

یکی از داغ ترین موضوعات این روز ها انتخاب رشته ارشد برای رشته های مختلف هست.

امروز هم ما اومدیم تا با انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری  99 بهتون کمک کنیم و نکاتی رو بگیم که قطعا در آینده ای نزدیک به دردتون میخوره.

خبب الان هم که دوران کروناست و کلا همه چی عوض شده و تغییر عمده اش اینکه بچه کنکوریا اگه بخوان از مشاور کمک بگیرن دیگه حضوری نمیتونن.

انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری 99  چون خیلی مهم و حساس هست اگه کرونا نبود همگی می تونستید حضوری مراجعه کنید و کمک بگیرید، امااااااا نگران نباشید چون مشاوره های تلفنی و آنلاین هم هست که شما ها به راحتی میتونید کمک بگیرید و نتیجه ی مورد علاقتون رو بگیرید.

این روزا که خیلی ها درگیر کرونا هستند بخش مشاوره ای انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری 99 نیز سخت در تلاش هست که برای راحتی داوطلبان راه هایی غیر از مشاوره حضوری ایجاد کنند.

ما اینجا دو راه را براتون پیشنهاد میکنیم.

1- انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری  به صورت آنلاین

2- انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری  به صورت تلفنی

معیار های مهم انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری 99

1- به دلیل نزدیک بودن رتبه ها در چند گرایش ارشد زیست شناسی جانوری داوطلبان به صورت عمده دو راه پیش رو دارند.

  • مقدم شمردن دانشگاه به گرایش 
  • مقدم شمردن گرایش به دانشگاه

بهترین حالت برای دوری از سردرگمی دانشتن کامل گرایش های کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری است که مهم ترین بخش انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری را تشکیل می دهد.

2- از آنجا که بسیاری از داوطلبان ارشد زیست شناسی جانوری ، در ارشد وزارت بهداشت نیز شرکت می کنند و احتمال کسب رتبه در آن آزمون نیز برای انها بسیار زیاد است، در نتیجه باز هم جای خالی برای پذیرفته شدن رتبه های بدتر باز می شود. در نتیجه به هیچ عنوان از قبولی ناامید نشوید.

3- بازار کار: در این رشته هدف بهبود شرایط رقابت در بازار کار می باشد. دو جنبه در بازار کار زیست شناسی جانوری وجود دارد. اول جنبه ای که شما حین درس خواندن در مقطع ارشد کار کنید.دومین جنبه ای که وجود دارد این است که شما بعد از تحصیل به بازار کار وارد شوید که باید حتما گرایش و کیفیت دانشگاه را در نظر بگیرید.

4- تصمیم به ادامه تحصیل:  شما با توجه به این که در چه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید، قصد ادامه تحصیل در دکتری دارید یا خیر، آیا در داخل می خواهید ادامه تحصیل بدهید یا خارج از ایران می توانید انتخاب رشته های مختلفی انجام دهید که کدام دانشگاه یا کدام گرایش شما را به اهدافتان می رساند. در رشته هنرهای ساخت و معماری، متاسفانه دانشجویان بعد از ورود به ارشد متوجه تفاوت بسیار زیاد دانشگاه ها در این رشته می شوند.

5- اگر تمایل به عضویت در هیئت علمی دارید، بهتر است به سمت گرایش هایی بروید که تعداد فارغ التحصیلهای دکترا در آن کمتر باشد تا کمتر در بازه رقابتی قرار یگیرید.

6- ادغام آزمون دانشگاه ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها باعث می شود تا تنوع انتخاب ها و دانشگاه ها حتی بیشتر از قبل شود. بنابراین همین ادغام و البته جدا بودن انتخاب رشته های آزاد و سراسری در مقطع ارشد باعث می شود تا سردرگمی چندین برابر شود. تفاوت ها و مقایسه رتبه بندی دانشگاه های آزاد و سراسری و غیرانتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان، از جمله مواردی است که حتما باید در نظر گرفته شود. در صفحه شهریه دانشگاه ها در مقطع ارشد می توانید در مورد هزینه تحصیل هر یک از انواع دانشگاه ها مطلع شوید و آن ها را با هم مقایسه کنید.

معرفی ارشد زیست شناسی جانوری دانشگاه تهران