ارشد فیزیک

سلام خفنای فیزیک

کنکور خوب بود ؟

یکی از داغ ترین موضوعات این روز ها انتخاب رشته ارشد برای رشته های مختلف هست.

امروز هم ما اومدیم تا با انتخاب رشته ارشد فیزیک 99 بهتون کمک کنیم و نکاتی رو بگیم که قطعا در آینده ای نزدیک به دردتون میخوره.

خبب الان هم که دوران کروناست و کلا همه چی عوض شده و تغییر عمده اش اینکه بچه کنکوریا اگه بخوان از مشاور کمک بگیرن دیگه حضوری نمیتونن.

مشاوره انتخاب رشته ارشد فیزیک 99  چون خیلی مهم و حساس هست اگه کرونا نبود همگی می تونستید حضوری مراجعه کنید و کمک بگیرید، امااااااا نگران نباشید چون مشاوره های تلفنی و آنلاین هم هست که شما ها به راحتی میتونید کمک بگیرید و نتیجه ی مورد علاقتون رو بگیرید.

این روزا که خیلی ها درگیر کرونا هستند بخش مشاوره ای انتخاب رشته ارشد فیزیک 99 نیز سخت در تلاش هست که برای راحتی داوطلبان راه هایی غیر از مشاوره حضوری ایجاد کنند.

ما اینجا دو راه را براتون پیشنهاد میکنیم.

1- انتخاب رشته ارشد فیزیک به صورت آنلاین

2- انتخاب رشته ارشد فیزیک به صورت تلفنی

ما به شما این دو روش رو پیشنهاد میدیم و بهتره که در این شرایط از این روش ها استفاده کنید.

امروز معیار هایی رو براتون توضیح میدیم که قطعا در انتخاب رشته ارشد فیزیک 99 بهتون کمک میکنه.

معیار های طلایی انتخاب رشته ارشد فیزیک 99

1-به دلیل اینکه تمام گرایش های رشته فیزیک تنها یک کد ضریب دارد پس به همین دلیل فقط یک رتبه برای تمامی گرایش ها و زیر گرایش ها برای شما در کارنامه درج می شود.

پس بهترین روش برای انتخاب رشته این هست که شما باید آگاهی کاملی نسبت به گرایش های کارشناسی ارشد فیزیک داشته باشید.

2-باید در انتخاب رشته ارشد علاوه بر محبوبیت گرایش ها به سطح اعتبار و اساتید دانشگاه های مختلف در گرایش های متفاوت نیز دقت داشته باشید.

3- بازار کار: در این رشته هدف بهبود شرایط رقابت در بازار کار می باشد. دو جنبه در بازار کار فیزیک  وجود دارد. اول جنبه ای که شما حین درس خواندن در مقطع ارشد کار کنید.دومین جنبه ای که وجود دارد این است که شما بعد از تحصیل به بازار کار وارد شوید که باید حتما گرایش و کیفیت دانشگاه را در نظر بگیرید.

4- تصمیم به ادامه تحصیل:  شما با توجه به این که در چه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید، قصد ادامه تحصیل در دکتری دارید یا خیر، آیا در داخل می خواهید ادامه تحصیل بدهید یا خارج از ایران می توانید انتخاب رشته های مختلفی انجام دهید که کدام دانشگاه یا کدام گرایش شما را به اهدافتان می رساند. در رشته بیوتکنولوژی کشاورزی، متاسفانه دانشجویان بعد از ورود به ارشد متوجه تفاوت بسیار زیاد دانشگاه ها در این رشته می شوند.

5- ادغام آزمون دانشگاه ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها باعث می شود تا تنوع انتخاب ها و دانشگاه ها حتی بیشتر از قبل شود. بنابراین همین ادغام و البته جدا بودن انتخاب رشته های آزاد و سراسری در مقطع ارشد باعث می شود تا سردرگمی چندین برابر شود. تفاوت ها و مقایسه رتبه بندی دانشگاه های آزاد و سراسری و غیرانتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان، از جمله مواردی است که حتما باید در نظر گرفته شود. در صفحه شهریه دانشگاه ها در مقطع ارشد می توانید در مورد هزینه تحصیل هر یک از انواع دانشگاه ها مطلع شوید و آن ها را با هم مقایسه کنید.

 تعدادی از رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی سال 97

رتبه نام زیر گرایش  محل قبولی
76 مهندسی سیستمهای انرژی روزانه- دانشگاه صنعتی شریف
116 ذرات بنیادی و نظریه میدان ها روزانه- دانشگاه تهران
145 فیزیک پلاسما روزانه- دانشگاه تهران
240 مهندسی هستهای کاربرد پرتوها روزانه- دانشگاه شهید بهشتی
281 اپتیک و لیزر روزانه- دانشگاه صنعتی امیرکبیر 
307 فناوری پلاسما روزانه- دانشگاه شهید بهشتی
350 ذرات بنیادی و نظریه میدان ها نوبت دوم- دانشگاه تهران

 

با توجه به رتبه و محل قبولی این رشته بهتر است به ذرات بنیادی و نظریه میدان ها دانشگاه تربیت مدرس توجه کنید.