ارشد زمین شناسی

سلام به همه عاشقای زمین شناسی

الان میدونم که فکرتون بیشتر درگیره اونم درگیر انتخاب رشته ارشد زمین شناسی، رشته ای که دوسش دارید.

قطعا تو این روزایی که کروتا همه چی رو محدود کرده و حتی تعطیل، مشاوره انتخاب رشته ارشد زمین شناسی 99  امکان برگزاری جلسات حضوری را ندارد و خب الان که باید تمام پروتکل های بهداشتی رعایت بشه راه های دیگری پیشنهاد شده که اتفاقا این راه ها آسان تر و جالب تر هستند.

خیلی وقت ها به دلیل رفت و آمد در ساعات شلوغ شهر رسیدن سر زمان اصلی به سختی اتفاق میفتاد الان با روش های غیر حضوری این مشکل حل شده است.

روش هایی که در این دوران پیشنهاد شده :

1) مشاوره انتخاب رشته زمین شناسی   آنلاین

2) مشاوره انتخاب رشته زمین شناسی  تلفنی

ما به شما این دو روش رو پیشنهاد میدیم و بهتره که در این شرایط از این روش ها استفاده کنید.

همه میگن که انتخاب رشته کارشناسی ارشد زمین شناسی  پیچیده است.

اگر این جمله رو شنیدید بدونید درسته!

حالا چرا؟

چون رشته کارشناسی ارشد زمین شناسی  شامل تعداد زیادی گرایش و زیر گرایش است و به این دلیل انتخاب رشته ارشد برای زمین شناسی  کمی بیشتر از بقیه رشته ها پیچیده تر است.

حالا میخوایم در مورد چند نکته طلایی که میتونه تو انتخاب رشته ارشد زمین شناسی 99 کمکتون کنه اشاره کینم.

یه سری نکات هست که باید رعایت بشه تو انتخاب رشته.

چرا؟

چون بالاخره قراره شما تو اون رشته ای که میخواین ادامه تحصیل بدین و اگر این انتخاب رشته باب میل شما نباشد هم عمر و هم زمان خودتون رو هدر دادید پس باید به خوبی این معیار ها رو در نظر بگیرید.

رتبه های و محل قبولی کارشناسی ارشد زمین شناسی 99

بریم سراغ معیار های طلایی انتخاب رشته کنکور ارشد زمین شناسی 99

  1. احتمال قبولی با توجه به رتبه
  2. بازار کار 
  3. تصمیم به ادامه تحصیل
  4. دوری و یا نزدیکی به محل سکونت
  5. در نظر گرفتن کیفیت دانشگاه در گرایش های مختلف و نوع دوره ها
  6. افزایش سردرگمی با ادغام آزمون دانشگاه ارشد دانشگاه سراسری و آزاد

1-  احتمال قبولی با توجه به رتیه : بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد زمین شناسی 99 بدون اطلاع از رتبه قبولی، انتخاب های خود را به نحوی می چینند که بعد از قبولی و پی بردن به این که جای بهتری نیز قبول می شدند پشیمان می شوند.

2- بازار کار: در این رشته هدف بهبود شرایط رقابت در بازار کار می باشد. دو جنبه در بازار کار زمین شناسی وجود دارد. اول جنبه ای که شما حین درس خواندن در مقطع ارشد کار کنید.دومین جنبه ای که وجود دارد این است که شما بعد از تحصیل به بازار کار وارد شوید که باید حتما گرایش و کیفیت دانشگاه را در نظر بگیرید.

3- تصمیم به ادامه تحصیل:  شما با توجه به این که در چه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید، قصد ادامه تحصیل در دکتری دارید یا خیر، آیا در داخل می خواهید ادامه تحصیل بدهید یا خارج از ایران می توانید انتخاب رشته های مختلفی انجام دهید که کدام دانشگاه یا کدام گرایش شما را به اهدافتان می رساند. در رشته زمین شناسی ، متاسفانه دانشجویان بعد از ورود به ارشد متوجه تفاوت بسیار زیاد دانشگاه ها در این رشته می شوند.

4- دوری و یا نزدیکی به محل سکونت را باید در نظر بگیرید زیرا باید بدانید بهتر است گرایش بهتری را در دانشگاه شهر دیگری بگذرانید یا گرایشی را در دانشگاه شهر خود بگذرانید؟ این یک معامله است بین راحتی خود یا آینده خود!

5- در نظر گرفتن کیفیت دانشگاه در گرایش های مختلف و نوع دوره ها : در بعضی شرایط حتی ممکن است که پیام نور برای شما انتخاب ایده آل باشد و نوبت دوم یا همان شبانه انتخاب خوبی برای شما نباشد. این مورد را حتما در انتخاب رشته خود در نظر داشته باشید.

6- ادغام آزمون دانشگاه ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها باعث می شود تا تنوع انتخاب ها و دانشگاه ها حتی بیشتر از قبل شود. بنابراین همین ادغام و البته جدا بودن انتخاب رشته های آزاد و سراسری در مقطع ارشد باعث می شود تا سردرگمی چندین برابر شود. تفاوت ها و مقایسه رتبه بندی دانشگاه های آزاد و سراسری و غیرانتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان، از جمله مواردی است که حتما باید در نظر گرفته شود. در صفحه شهریه دانشگاه ها در مقطع ارشد می توانید در مورد هزینه تحصیل هر یک از انواع دانشگاه ها مطلع شوید و آن ها را با هم مقایسه کنید.

رتبه نام زیر گرایش  محل قبولی
72 پترولوژی روزانه-دانشگاه تهران
244 پترولوژی روزانه-دانشگاه خوارزمی
128 زمین شناسی اقتصادی نوبت دوم-دانشگاه تهران
134 زمین شناسی اقتصادی نوبت دوم-دانشگاه شهید بهشتی
127 زمین ساخت /تکتونیک / روزانه-دانشگاه شهید بهشتی 
418 زمین ساخت /تکتونیک / نوبت دوم-دانشگاه تربیت مدرس
176 اب زمین شناسی نوبت دوم-دانشگاه شهید بهشتی

 

با توجه به رتبه و محل قبولی این رشته بهتر است به معرفی ارشد زمین شناسی دانشگاه شهید بهشتی توجه کنید.