سلام به همه 

تمام کسایی که کنکور ارشد علوم شناختی رو دادن به احتمال زیاد راضی بودن و خب این نکته مثبتیه که وجود داره فقط باید الان به انتخاب رشته ارشد علوم شناختی 99 فکر کنید که با چه رتبه ای کدوم شهر و کدوم دانشگاه ممکنه که قبول بشید.

حالا فرق انتخاب رشته سال 99 با تمام سال های قبل چیه به نظرتون ؟

درست حدس زدید به دلیل اینکه کرونا اومد امسال تمام کار های حضوری تعطیل شده و به رویکرد های متفاوت دیگه تبدیل شده.

حالا که کرونا اومده مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد علوم شناختی 99 دیگه به صورت حضوری انجام نمیشه و تنها به دو صورت آنلاین و تلفنی انجام میشه.

حالا خوبی این دو روش چیه ؟

خیلی دلیل وجود داره که در وهله اول میشه به حفظ سلامتی اشاره کرد.

اما در کل این دو روش در حال حاضر بهترین روش ها برای انجام مشاوره انتخاب رشته ارشد علوم شناختی 99 می باشند.

حالا میخوایم در مورد چند نکته طلایی که میتونه تو انتخاب رشته ارشد علوم شناختی 99 کمکتون کنه اشاره کنیم.

یه سری نکات هست که باید رعایت بشه تو انتخاب رشته.

چرا؟

چون بالاخره قراره شما تو اون رشته ای که میخواین ادامه تحصیل بدین و اگر این انتخاب رشته باب میل شما نباشد هم عمر و هم زمان خودتون رو هدر دادید پس باید به خوبی این معیار ها رو در نظر بگیرید.

معیار های طلایی انتخاب رشته کنکور ارشد علوم شناختی  99

  1. احتمال قبولی با توجه به رتبه
  2. بازار کار 
  3. تصمیم به ادامه تحصیل
  4. دوری و یا نزدیکی به محل سکونت
  5. در نظر گرفتن کیفیت دانشگاه در گرایش های مختلف و نوع دوره ها
  6. افزایش سردرگمی با ادغام آزمون دانشگاه ارشد دانشگاه سراسری و آزاد

1-  احتمال قبولی با توجه به رتیه : بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی 99 بدون اطلاع از رتبه قبولی، انتخاب های خود را به نحوی می چینند که بعد از قبولی و پی بردن به این که جای بهتری نیز قبول می شدند پشیمان می شوند.

2- بازار کار: در این رشته هدف بهبود شرایط رقابت در بازار کار می باشد. دو جنبه در بازار کار علوم شناختی وجود دارد. اول جنبه ای که شما حین درس خواندن در مقطع ارشد کار کنید.دومین جنبه ای که وجود دارد این است که شما بعد از تحصیل به بازار کار وارد شوید که باید حتما گرایش و کیفیت دانشگاه را در نظر بگیرید.

3- تصمیم به ادامه تحصیل:  شما با توجه به این که در چه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید، قصد ادامه تحصیل در دکتری دارید یا خیر، آیا در داخل می خواهید ادامه تحصیل بدهید یا خارج از ایران می توانید انتخاب رشته های مختلفی انجام دهید که کدام دانشگاه یا کدام گرایش شما را به اهدافتان می رساند. در رشته علوم شناختی، متاسفانه دانشجویان بعد از ورود به ارشد متوجه تفاوت بسیار زیاد دانشگاه ها در این رشته می شوند.

4- دوری و یا نزدیکی به محل سکونت را باید در نظر بگیرید زیرا باید بدانید بهتر است گرایش بهتری را در دانشگاه شهر دیگری بگذرانید یا گرایشی را در دانشگاه شهر خود بگذرانید؟ این یک معامله است بین راحتی خود یا آینده خود!

5- در نظر گرفتن کیفیت دانشگاه در گرایش های مختلف و نوع دوره ها : در بعضی شرایط حتی ممکن است که پیام نور برای شما انتخاب ایده آل باشد و نوبت دوم یا همان شبانه انتخاب خوبی برای شما نباشد. این مورد را حتما در انتخاب رشته خود در نظر داشته باشید.

6- ادغام آزمون دانشگاه ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها باعث می شود تا تنوع انتخاب ها و دانشگاه ها حتی بیشتر از قبل شود. بنابراین همین ادغام و البته جدا بودن انتخاب رشته های آزاد و سراسری در مقطع ارشد باعث می شود تا سردرگمی چندین برابر شود. تفاوت ها و مقایسه رتبه بندی دانشگاه های آزاد و سراسری و غیرانتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان، از جمله مواردی است که حتما باید در نظر گرفته شود. در صفحه شهریه دانشگاه ها در مقطع ارشد می توانید در مورد هزینه تحصیل هر یک از انواع دانشگاه ها مطلع شوید و آن ها را با هم مقایسه کنید.

معرفی ارشد روانشناسی شناختی دانشگاه شهید بهشتی