مشاوره و برنامه ریزی سراسری، ارشد و دکتری

مطالب مفید در مورد آزمون های سراسری مقاطع مختلف که هر داوطلب باید بداند.

۳۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

معرفی مجموعه مهندسی مکانیک

به نام خدا

سلام وقتتون بخیر

مجموعه مهندسی مکانیک یکی دیگر از رشته های مهندسی است که نسبت به بقیه رشته های این گروه طرفداران بیشتری دارد. مکانیک علمی است که با طراحی و ساخت و راه اندازی ماشین ها و دستگاه ها سروکار دارد. زیربنای مهندسی مکانیک رشته فیزیک است و این رشته کاملا متفاوت از شغل مکانیک که به تعمیر ماشین ها و خودرو ها می پردازد، است. بنا به تعریف بالا، مهندس مکانیک نیز کسی است که هر سیستم دارای حرکت، نیرو و انرژی را طراحی و تحلیل می کند و با تکیه بر دانش و مهارت خود، با استفاده از علم فیزیک، انسان را به جلو پیش می برد.

مهندسی مکانیک نیازمند فهم مفاهیمی همانند مکانیک، دینامیک، ترمودینامیک، دانش مواد، تحلیل سازه‌ها و الکتریسیته است.

این رشته در مقطع کارشناسی، یک تک رشته تلقی می شود که داوطلبان را پذیرش می کند؛ اما در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری دارای چندین گرایش می شود.  گرایش های مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از ؛

مهندسی مکانیک- گرایش ساخت و تولید

مهندسی مکانیک- گرایش طراحی کاربردی

مهندسی مکانیک- گرایش تبدیل انرژی

مهندسی مکانیک- گرایش سیستم محرکه خودرو

مهندسی مکانیک- گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو

مهندسی مکانیک- گرایش سازه بدنه خودرو

مکاترونیک

مهندسی پزشکی- گرایش بیومکانیک

مهندسی تسلیحات- گرایش سلاح

مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش طراحی دینامیک خودرو

مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش سازه و بدنه خودرو

مهندسی طراحی و ساخت خودروهای نظامی- گرایش نیروی محرکه خودرو

همچنین گرایش های مهندسی مکانیک در مقطع دکتری شامل

گرایش ساخت و تولید

گرایش مکانیک جامدات

گرایش دینامیک، کنترل و ارتعاشات

گرایش تبدیل انرژی

گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو

گرایش قوای محرکه

گرایش سازه و بدنه

می شود.

علاوه بر آن، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک متفاوت است. بعضی گرایش ها و بعضی دانشگاه ها دانشجویان زیادی حتی تا پانزده نفر را می پذیرند اما بعضی گرایش ها و دانشگاه های دیگر بیشتر از چهار نفر پذیرش ندارند. علاوه بر آن میزان پذیرش دانشگاه ها متناسب با پارامترهای گوناگونی که هرساله تغییر می کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
study pleasure

مجموعه مهندسی برق

بسم الله ارحمن الرحیم

 

سلام. وقتتون بخیر

در ایم مطلب قراره درباره مجموعه مهندسی برق صحبت کنیم، یکی از مجموعه های پرطرفدار و پر سروصدای گروه مهندسی ها.

مهندسی برق یکی از زیر مقوله های گروه مهندسی ها است و سر و کارش با الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک است و معمولا جز رشته های توپ گروه ریاضی به حساب می آد که داوطلب ها برایش سرو دست می شکونن.  مهندسی برق رو می تونیم به دو شاخه بزرگ بررسی و طراحی سیستم‌های انتقال انرژی الکتریکی و ماشین‌های الکتریکی و یا بررسی و طراحی سیستم‌های الکترونیکی نظیر رایانه‌ها، سامانه‌های مخابراتی، مدارهای مجتمع، رادارها و نظایر آن تقسیم کنیم. 

وضعیت بازار کار گرایش های مهندسی برق به صورتی است که گرایش های مختلف آن، بازار کار متفاوتی دارند و نمی توان به طور کلی گفت مهندسی برق رشته ای با بازار کار زیاداست یا رشته ای با بازار کار کم است. 

بازار کار مهندسی برق گرایش الکترونیک در رده دوم وضعیت اشتغال در این مجموعه قرار می گیرد و  این گرایش یک گرایش بسیار پر کاربرد در زمینه های مختلف از صنایع سنگین تا صنایع سبک است. هر جایی که بحث استفاده و طراحی از مدارت و اتوماسیون و کنترلهای ریز الکترونیک با استفاده از سنسورها و سایر ادوات الکترونیکی مطرح است، ما نیازمند حضور مهندسان برق با این گرایش هستیم.

گرایش قدرت یکی دیگر از گرایش های مهندسی برق است که به نظر داوطلب های کنکور سراسری رده اوول بازار کار مجموعه مهندسی برق قرار می گیره.

گرایش های مجموعه مهندسی برق بیشتر از این دو مورده اما توضیح اون از حوصله این متن خارجه اما چیزی که اهمیت داره اینه که متقاضیان کار در حوزه مهندسی برق زیاده اما بازار کار کمه. این خلل در روند عرضه و تقاضا سبب میشه فارغ التحصیلان رشته های مهندسی برق به هدف مورد نظر و دلخواهشون نرسند یا سال های زیادی کار کنند تا به منزلتی که می خوان برسند.

برای این که بفهمیم که کدام گرایش مجموعه مهندسی برق برای ما خوب و مناسب است یا اصلا ما به درد مجموعه مهندسی برق می خوریم یا نه، بهترین کار مراجعه به مشاور تخصصی مجموعه مهندسی برق است. فقط یک مشاوره توانمند و با تجربه می تونه بر اساس اطلاعاتی که بهش می دیم بهمون واقعیت رو بگه تا ما بفهمیم که برای این رشته ساخته شدیم یا نه.

اما یه اتفاق بدی که همیشه برای ما می افته اینه که وقتی که مشاور به ما میگه برای این رشته مناسب هستیم و استعدادش رو داریم، خودمون رو می زنیم به بیخیالی و بی خبر از منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی برق، نمونه سوالات کنکور مهندسی برق، گرایش ها و ... انتظار یه رتبه درخشان و ورود به یه دانشگاه فوق العاده رو داریم.

پس قبل هرکاری از خواب خوش بیدار شید و چشماتون رو باز کنید. بدون آگاهی کامل شما نمی تونید هیچ کاری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
study pleasure

معرفی کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی

به نام خدا 

سلام و وقتتون بخیر

 امروز در این مطلب قرار است درباره ویژگی ها و کم و کیف کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی صحبت کنیم.

مجموعه زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد دارای سه گرایش اصلی است که عبارتند از؛

* آموزش زبان انگلیسی

رشته آموزش زبان انگلیسی به بررسی و تحقیق در مورد مسایل مربوط به یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد.  

* زبان و ادبیات انگلیسی

در این رشته دروسی در رابطه با تاریخ ادبیات، نقد ادبی و فنون و صناعات ادبی ارائه می شود.

* مترجمی زبان انگلیسی

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند خود را برای هر یک از این سه گرایش مجموعه زبان انگلیسی متناسب با علاقه مندی هایشان آماده شوند. 

اگر می خواهید در مجموعه زبان انگلیسی کنکور دهید حتما از دروس، ضرایب و شیوه طرح سوال آزمون سراسری کارشناسی ارشد زبان انگلیسی با خبر شوید. زمانی که سوالات را می بینید ذهنتان با چارچوب ها و نحوه طراحی سوالات کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی آشنا می شود. در چنین شرایطی، هرچه سوالات بیشتری را مدنظر قرار دهید، بیشتر خواهید دانست که چه قسمت ها و چه درس هایی مهمتر خواهد بود و تمرکز خود را بر روی این نکات بیشتر خواهید کرد.

گاهی اوقات داوطلبان کنکور سراسری وقت کافی را برای بررسی سوالات آزمون سراسری مجموعه زبان ندارند ؛ به همین علت به سراغ مشاور تخصصی مجموعه زبان انگلیسی می روند. مشاوره شرایطی را ایجاد می کند تا متقاضی یا داوطلب بدون دغدغه و نگرانی و اضطراب به درس ها ی خود رسیدگی کند و آن ها را مورد مطالعه قرار دهد. مشاور تمام سوالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی را بررسی کرده و از ریزه کاری های آن باخبر است. علاوه بر این او با تکیه بر علم مشاوره ای خود روحیه ی داوطلبان را بالا نگه می دارد. مشاور می تواند مانند چراغ قوه ای عمل کند که این مسیر تاریک را روشن می کند.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه زبان انگلیسی، دروس آزمون کارشناسی ارشد زبان انگلیسی در زیر آورده می شود؛

- آزمون سازی

- زبان شناسی

- زبان عمومی

- تاریخ ادبیات

- رویکردهای نقد ادبی

- تاریخچه نقد ادبی

- فنون و صناعات ادبی

به دین ترتیب با آگاهی از منابع، استفاده از نمئنه سوالات آزمون کارشناسی ارشد و مشاور قوی و توانمند امکان قبولی در کنکور سراسری کارشناسی ارشد زبان انگلیسی بالا می رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
study pleasure

هماتولوژی چیست؟

به نام خدا

وقتتون بخیر

 گرایش هماتولوژی شاخه ای از علوم زیستی است که در آن به مطالعه مطالبی می پردازد که به بررسی خون می پردازد و نام دیگر آن "خون شناسی" است.

هماتولوژی یا خون شناسی علمی است که به مطالعه عناصر تشکیل دهنده خون، ارگان­ های خون ساز و بیماری­های خونی و انعقادی می پردازد. این گرایش جز گرایش های پرطرفدار و جذاب علوم آزمایشگاهی است. این گرایش با ژنتیک انسانی، ژنتیک مولکولی، ایمنی شناسی و دروسی از این دست ارتباط نزدیک دارد. 

همانطور که می دانید خون مایع حیات است و بخش اعظمی از زندگی ما به حرکت خون در رگ هایمان وابسته است و به موازات آن افراد برای حفظ آن تلاش می کنند تا از بیماری های گوناگون در امان بمانند. به همین خاطر علوم مربوط به آن از پیشرفت بالایی برخوردار است و متخصصان رشته کارشناسی ارشد گرایش هماتولوژی برای تامین نیاز به تکنولوژی های نوین پزشکی به سراغ تقویت وسایل و ملزومات خود رفته اند.

بازار کار رشته هماتولوژی در مقاطع تحصیلی گوناگون بسیار متفاوت است. بازارکار گرایش هماتولوژی یا خون شناسی به صورتی است که فارغ التحصیلان مقطع دکترا می توانند با مدرک خود دست به کار تشخیص و اقدامات بالینی بزنند مثلا در بیمارستان ها بخشی با عنوان هماتولوژی وجود دارد که می توانند مشغول به کار شوند. همچنین می توانند به منزله هیات علمی ، مدرس و یا از این دست شروع به فعالیت کنند. با وجود این وضعیت اشتغال و بازار کار گرایش هماتولوژی در ایران به نسبت آمریکا، انگلیس، آلمان و کانادا از وضعیت مناسبی برخوردار نیست؛ چرا که به لحاظ علمی و پژوهشی از امکانات لازم برخوردار نیست.

همچنین در گرایش هماتولوژی یا خون شناسی،یکی از مسائل مهم و با اهمیت نحوه مطالعه دروس خون شناسی است. بعضی دروس از دشواری هایی برخوردار است که دروس دیگر اینطور نیست. ابتدا باید این دروس شناسایی شوند. این شناسایی می تواند به کمک مشاور یا فردی با تجربه صورت بگیرد و سپس نحوه مطالعه آن مشخص شود. این دقت در نحوه مطالعه چه برای پذیرش این رشته و چه برای تقویت مهارت ها در رشته هماتولوژی بسیار موثر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
study pleasure

علوم آزمایشگاهی – قارچ شناسی پزشکی چیست؟

به نام خدا

در یادداشت پیش رو گرایش قارچ شناسی را که یکی از زیرمجموعه های علوم پایه پزشکی است، معرفی می کنم.

قارچ ها یکی از عجیب ترین و متنفاوت ترین موجودات زنده هستند که در جهان خلقت وجود دارند. این موجودات عجیب فواید بسیاری برای زندگی بشر داشته اند، از خواص درمانی ( تهیه پنی سیلین ) گرفته تا خواص خوراکی. اما همین موجودات مفید می توانند بسیار مضر باشند و عامل بسیاری از بیماری ها تلقی شوند و بیماری های متفاوتی را در بین دام ها، طیور و انسان ها پدید آورند. به همین سبب مطالعه این مقوله در پزشکی از اهمیت برخوردار است. کارشناسی ارشد ناپیوسته قارچ شناسی پزشکی یکی از شاخه های علوم پزشکی است. در طی این دوره دانشجویان می آموزند که قارچ ها از نظر پزشکی چه اهمیتی دارند، عفونت های ناشی از آن ها کدامند، تشخیص، درمان و نحوه پیشگیری از آن ها چگونه است. دانش آموختگان این مقطع با کسب مهارت های علمی و عملی رشته، علاوه بر آموزش آن، در انجام پروژه های تحقیقاتی مربوطه شرکت کرده، بیماری های قارچی را تشخیص داده و به پیشبرد مرزهای دانش، ایجاد روح علمی و نیز سطح سلامت جامعه کمک می کنند.

برای آمادگی در کنکور کارشناسی ارشد گرایش قارچ شناسی، آن چه که اهمیت دارد وجود منابع مناسب آزمون کارشناسی ارشد قارچ شناسی است. دانشجویان با به دست آوردن منابع خوب و قابل فهم متناسب با وضعیت تحصیلی و دانش آن ها می توانند خود را به خوبی برای کنکور آماده کنند.

علاوه بر آن در کنار منابع مناسب، داوطلب با دسترسی به تجربیات و راهنمایی های مشاور تخصصی کارشناسی ارشد قارچ شناسی، خیلی زودتر به نتیجه دلخواه و مناسب خود می رسد. حضور مشاوری که بتواند انگیزه و روحیه دانشجویان را بالا نگه دارد و آنان را در پیشرفت درس ها کمک کند یکی از مهم ترین پارامتر های لازم برای آمادگی کنکور سراسری و کارشناسی ارشد است. علاوه بر آن از دیگر ویژگی های مشاور تخصصی خوب، توانایی تهیه برنامه ریزی دقیق، کمک به داوطلبان در یافتن مشکلات و اشکالات درسی و کنکوری داوطلبان در نحوه مطالعه و مرور، آموزش به دانشجویان برای بادگیری روش مطالعه سازمان یافته و پیگیری تا زمان کنکور است.

علاوه بر آن مشاور تخصصی یک رشته می تواند کمک رسان خوبی به کسانی باشد که مدت های زیادی از کنکور و درس و دانشگاه دور شده اند. در این دوره ممکن است که کتاب ها تغییر کرده باشد یا دانشجو و داوطلبان مطالب را فراموش کرده باشند و نیازمند موتور محرکه ای هستند که آن ها را چند و چون آزمونی که پیش رو دارند با خبر کنند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
study pleasure