به نام خدا

سلام و وقتتون بخیر

یکی دیگر از مجموعه هایی که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مورد آزمون قرار می گیرد، مجموعه آمار زیستی است. در مطلب زیر به معرفی مجموعه آمار زیستی می پردازیم.

 

در معرفی مجموعه آمار زیستی آمده است :« آمار زیستی شاخه‌ای از آمار (کاربردی) است که تمرکز و تأکید آن بر توسعه و استفاده از روشهای آماری است که در راستای حل مسائل و پاسخ به سئوالاتی که در بهداشت، پزشکی و ژنتیک و بیولوژی انسانی مطرح می‌شوند. »

دانشجویانی که می خواهند از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد این مجموعه وارد شوند باید خود را برای کنکور آمار زیستی آماده کنند. این مجموعه هم از کارشناسی های زیرمجموعه خودش و هم از تغییر رشته ای ها دانشجو می پذیرد. پس دانشجویان بدون نگرانی و درصورت وجود علاقه می توانند وارد این حوزه تحصیلی بشنوند.  یکی از مراحل آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد مجموعه آمار زیستی ، بعد از انتخاب رشته موردنظرتان، تهیه بهترین منابع کمکور ارشد آمار زیستی است. دروسی که وزارت بهداشت بر ای این آزمون در نظر گرفته است عبارتند از؛

ریاضی

احتمال و آمار ریاضی

روش های آماری

زبان عمومی

شایسته است داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجموعه آمار زیستی با شناخت رفرنس های دروسی که در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه آمار زیستی می آید، بهترین منابه مجموعه کارشنایی  ارشد جامعه ازلاعاتی را که هم جامع و هم قابل فهم باشد تهیه بکنند و در یک زمان بندی مناسب با تکیه بر برنامه ریزی خوب و منطقی خود را آماده کنند.

در اطلاعات دفترچه کارشناسی ارشد آمار زیستی رشته های مشابه مجموعه آمارزیستی آمار محض و آمار کاربردی در داخل و خارج کشور هستند. 

مجموعه آمار زیستی بر روی مرز های دو رشته آمار و علوم زیستی گام بر می دارد. به همین علت حوزه های متنوع شغلی را در بر می گیرد. یکی از حوزه های کاری  که دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی می توانند به آن فکر کنند، درگاه ملی آمار است.